brand building with impact(tm)

Kotex, a fresh new face for Femcare in Vietnam

Scope of work:
packaging design | brand design

Leveraging a new global brand identity, Kotex Vietnam saw an opportunity to refresh their brand id locally and to enhance their packaging design & teen characters to appeal to the ever-changing, Vietnamese female, youth segment – the 4th largest Kotex market globally.

The red brand builders team was tasked with working with the Kimberly Clark Vietnam and New York teams to deliver a fresh, new packaging design and character to consistently communicate the core brand personality and a wide range of Kotex Style product variants.

The red team researched emerging trends both locally and regionally that impacted the style and tastes of the target audience.

Chris Elkin, Managing Director, red brand builders, added “The Kotex Vietnam packaging design and teen character was then revitalized, carefully considering the target audience lifestyle and the very latest youth trends.  This key step ensured that the new communications design would accurately appeal to and express the latest style of the Vietnamese target audience.”

To make the buying process as easy as possible, close attention was also given to how the target audience navigates and chooses their preferred Kotex Style product at a busy and fragmented point-of-sale channel, including how the product is used; by day or night, style, fit and absorbency.

Kotex PackagingKotex PackagingKotex PackagingKotex Packaging

Kotex với diện mạo mới năng động, trẻ trung

Cùng với sự thay đổi hệ thống nhận diện thương hiệu trên toàn cầu, Kotex Việt Nam đã có cơ hội để làm mới thương hiệu của mình tại thị trường trong nước bằng việc thay đổi thiết kế bao bì và nhân vật nữ đại diện cho tuổi teen trên bao bì nhằm thu hút các bạn nữ trẻ - phân khúc thị lớn thứ 4 trên toàn cầu của Kotex.

red đã hân hạnh cộng tác cùng với Kimberly Clark Việt Nam và New York, cho ra mắt thiết kế bao bì mới và nhân vật nữ trên bao bì nhằm truyền thông nhất quán với giá trị cốt lõi của thương hiệu và những sản phẩm khác thuộc dòng sản phẩm Kotex Style.

Trước khi phát triển thiết kế, red đã thực hiện những nghiên cứu thị trường nhằm hiểu rõ xu hướng phong cách và cá tính của giới trẻ trong nước và các nước trong khu vực.
Chris Elkin, Giám đốc Điều hành Công ty red chia sẻ: “Thiết kế bao bì mới của Kotex Việt Nam và nhân vật nữ trên bao bì được làm mới, thông qua việc nghiên cứu kỹ phong cách sống và trào lưu hiện hành của nhóm khách hàng mục tiêu. Đây là bước quan trọng để đảm bảo rằng thiết kế bao mới bì lần này đã thể hiện được phong cách, trào lưu và xu hướng mới nhất của những bạn nữ trẻ Việt Nam.

Nhiều yếu tố đã được cân nhắc trong quá trình thiết kế nhằm mang lại sự tiện lợi và nhanh chóng cho người sử dụng lúc mua hàng như: khách hàng cân nhắc và lựa chọn sản phẩm Kotex họ ưa thích như thế nào tại những kệ hàng với nhiều chủng loại, mục đích sử dụng sản phẩm như sử dụng cho ban ngày, ban đêm, chủng loại, độ thấm hút và hình dáng.


Photography by Pro Image Studio
Kotex - packaging design | brand design

new business enquiry

Contact us to discuss how we can help you to build your brand

Web Analytics