brand building with impact(tm)

red brand builders launch Dole Sweetio Banana’s as the “Golden Choice” in Vietnam

Scope of work:
Advertising Campaign | Launch Concept | Print Advertising | POSM | OOH | Point-of-Sales Materials | Out of Home Marketing | Advertising | Retail Touch Points | In-Store Communications

The red brand builder’s team has successfully re-launched Dole Sweetio Banana’s in the Vietnam market place. red were tasked with developing a through-the-line, advertising campaign to raise awareness of the brand, communicate the key differences and health benefits between Sweetio bananas and other highland grown bananas in the market, while encouraging purchase and shelf-share.

Lenny Schaberg, red brand builders Creative Director, commented, “The red team’s “Golden Choice” creative concept focused on show-casing the rich, golden colour product feature (without the usual blemishes and spots normally associated with the competitors), while delivering strong ‘reasons-to-believe’ in the product safety, health and international-standard quality – addressing real concerns for increasingly health and safety conscious Vietnamese mum’s.”

Media touch-points focused on reaching modern, urban Vietnamese mothers at their places of work (such as in-elevator screens) out-of-home billboards, key print media and at the point-of-purchase in modern retail outlets with high-impact point-of-sales materials.

Founded in Hawaii in 1851, Dole Food Company, Inc., is the world’s largest producer and marketer of high-quality fresh fruit and fresh vegetables.

The Company does business in more than 90 countries, including Vietnam.   For further information visit: http://www.dole.com

Dole Banana Sweetio Key VisualDole Banana Sweetio PosterDole Banana Sweetio BillboardDole Banana Sweetio Bus ShelterDole Banana Sweetio LeafletDole Banana Sweetio Display


red ra mắt chiến dịch quảng bá Dole Sweetio Banana như "Lựa chọn vàng" tại Việt Nam

Phạm vi công việc:
Chiến dịch quảng cáo | Phát triển ý tưởng | Quảng cáo in ấn | Vật phẩm hỗ trợ quảng cáo | Quảng bá ngoài trời | Quảng cáo| Quảng cáo tại điểm bán hàng | Truyền thông tại cửa hàng

red brand builders đã thành công xây dựng lại hình ảnh thương hiệu Dole Sweetio Banana ở thị trường Việt Nam. Red đã thực hiện một chiến dịch quảng cáo xuyên suốt nhằm nâng cao tính nhận diện của thương hiệu, thông điệp truyền thông được gửi đến khách hàng bao gồm những giá trị dinh dưỡng tốt cho sức khỏe mà chuối Sweetio mang lại, những đặc điểm khác biệt so với các loại chuối khác được trồng ở vùng cao hiện có mặt trên thị trường, nhằm khuyến khích người tiêu dùng tin mua và chia sẻ…

Lenny Schaberg, Giám đốc sáng tạo công ty red brand builders chia sẻ: “Ý tưởng sáng tạo “Lựa chọn vàng” tập trung nhấn mạnh vào màu vàng ươm trơn sạch của sản phẩm (thường hiếm thấy ở các sản phẩm cạnh tranh với những nốt đen sần trên bề mặt), đồng thời đưa ra những lí do thuyết phục để khách hàng tin rằng chuối Sweetio là sản phẩm chất lượng đạt chuẩn quốc tế, an toàn và giàu dinh dưỡng – nhắm đúng vào mối quan tâm hàng đầu của những người mẹ tại Việt Nam về vấn đề vệ sinh an toàn thực phẩm”

Những phương tiện truyền thông chủ yếu nhắm đến những người mẹ Việt Nam hiện đại ở thành thị, họ dễ dàng tìm thấy hình ảnh của sản phẩm trên màn hình quảng cáo trong thang máy nơi công sở, những biển quảng cáo ngoài trời tại các trục đường lớn, những ấn phẩm in ấn thường nhật và những điểm bán lẻ cao cấp.

Được thành lập vào năm 1851 tại Hawaii, Công ty thực phẩm Dole là nhà sản xuất và phân phối các sản phẩm rau củ và trái cây tươi cao cấp lớn nhất thế giới.

Dole hiện đã có văn phòng tại hơn 90 quốc gia trên thế giới, bao gồm Việt Nam. Để biết thêm thông tin chi tiết, vui lòng truy cập: http://www.dole.com
Dole Sweetio - Advertising Campaign | Launch Concept | Print Advertising | POSM | OOH | Point-of-Sales Materials | Out of Home Marketing | Advertising | Retail Touch Points | In-Store Communications

new business enquiry

Contact us to discuss how we can help you to build your brand

Web Analytics